Proyecte educatiu

1 Aprender fent: moviment, joc, manipulació i experimentació

Projecte “Ens Embrutam”

L’objectiu d’aquest projecte és despertar els sentits i les sensacions en els infants. Jugar amb terra té múltiples beneficis per a ells, com són per exemple:

  • Connectar amb l’aire lliure
  • Deixar anar la seva ment i imaginació
  • L’estimulació tàctil i corporal
  • Coordinació entre mans i ulls
  • Potenciar la creativitat i la motricitat
proyecto educativo

2 Projecte de psicomotricitat vivencial

La sala de psicomotricitat és un lloc privilegiat per al moviment, el joc, la vivència, les emocions i la relació. S’ofereix als infants un espai, un temps i uns objectes per jugar lliurement, perquè a través del joc és com va evolucionant  en l’infant totes les àrees de desenvolupament com un ésser global. En aquest espai es respecta la individualitat de cada nin, el seu ritme i les seves necessitats. És un lloc on l’infant descobreix que pot ser ell mateix, on pot jugar sense sentir-se jutjat, on s’expressa i experimenta diferents emocions, on aprèn a solucionar conflictes. Aparentment és un espai on es mouen i juguen, però és molt més, perquè aquest espai afavoreix el desenvolupament integral de l’infant: motriu, cognitiu i socioafectiu.

Perquè els nostres «Petits Ferrerets» puguin gaudir de les sessions col·laborem amb el CEIP Blanquerna, que ens cedeix les seves instal·lacions (Pavelló) un dia a la setmana. Els més grans van a fer les sessions allà des del mes de novembre fins al mes de juny i, en l’últim trimestre, la classe dels «Moixets» (1-2 anys de principi d’any) els acompanyen

3Projecte d’art

A l’escoleta, l’experiència amb les arts es realitza des d’una perspectiva on l’espai i temps faciliten que l’infant manipuli i investigui situacions artístiques, amb objectes i materials; amb el moviment i l’expressió del seu cos; amb la seva veu i amb la música; amb les seves idees i els seus pensaments de manera que pugui expressar emocions i sentiments.

4

Aprenentatge d’una tercera llengua: Anglès (metodologia Kids & Us) i projecte propi de llengua estrangera

Anglès per a nens a partir d’1 any amb Kids & us.

Des de fa ja més de 10 anys, impartim la metodologia de Kids & Us a partir dels 4 mesos, ja que considerem imprescindible aprofitar tot el potencial d’aprenentatge que tenen els nens fins als 6 anys i, adquirir d’aquesta manera, una llengua d’una manera natural.

La majoria dels nostres alumnes, un cop finalitzen la seva etapa a l’escoleta, continuen aprenent anglès amb Kids & Us, ja que és una metodologia que continua fins als 18 anys, a les instal·lacions situades just devora de la nostra escoleta.

5 Projecte “Once upon a time …”: anglès a través dels contes

Primer de tot … Per què vam decidir treballar a través del conte?

Consideram que el conte és un recurs imprescindible a l’aula, ja que el seu valor educatiu és molt ampli: actua fomentant la creativitat, facilita el desenvolupament afectiu, crea un clima que beneficia l’entreteniment i la relaxació a més afavoreix el desenvolupament del llenguatge. És important la lectura en edats primerenques per poder estimular els sentits i la motricitat, activar la curiositat i la capacitat d’escolta.

I … Com ho anam fent? Aquest projecte el realitzen entre una mestra especialitzada en llengua estrangera i la directora que és mestra d’educació infantil, mentre les tutores quedaran fora de el grup per poder potenciar la immersió lingüística i donar l’oportunitat als alumnes d’introduir-los més en la llengua anglesa. A cada sessió hi haurà una activitat diferent (d’experimentació, d’art, de moviment …) sempre adaptada a cada grup-classe. Per seguir mantenint els grups bombolla i les mesures de seguretat i d’higiene, cada mes ens centrarem en un sol grup.

El primer conte ha estat un conte tradicional: “The three little pigs”. A més de ser un conte típic, considerem que és bo relacionar-lo amb els temes propis de la vida de l’infant, el seu ambient familiar i, a més, el fet que els personatges cobrin vida, els encanta!  

 

6 Projecte d’exteriors: sabies que no existeix el mal temps? existeix el mal equipament

Des dels inicis de l’escoleta, un dels nostres pilars pedagògics ha estat aprofitar el nostre gran pati i els voltants verds i tranquils de l’escoleta.
Per a això, hem plantejat la realització d’activitats educatives bé al pati o bé per la zona dels voltants, de vegades, és una activitat completa i en altres ocasions forma part d’un projecte més general.

Comptem amb una zona al pati que està coberta i és on fem l’activitat, en cas de pluja lleu o si el temps no acompanya (sol ser en comptades ocasions, ja que, la climatologia sempre sol acompanyar-nos) fins i tot tot i així i més en hores d’ara, on les recomanacions de la Conselleria d’Educació són realitzar totes les activitats possibles a l’exterior per minimitzar el risc de contagi, les nostres famílies ja saben que la nostra filosofia educativa segueix el principi noruec de “no existeix el mal temps, sinó el mal equipament “, per això, els nostres infants compten amb roba específica per realitzar aquest tipus d’activitats, en cas que es requereixi el seu ús.


Per a tots aquells que us preocupi el fred i els refredats, us explicarem un secret (amb evidència científica): el fred no provoca malalties, són els virus i les bactèries, molt més probable agafar-los en entorns tancats, calents, … que a l’exterior (per més informació relativa a raons per jugar fora amb fred, us recomanem la lectura del següent article:

Raons per jugar a fora malgrat faci fred o plogui i un altre article de nivell més científic realitzat per @luciamipediatra, desmuntant mites entorn al fred:
Desmontant mites referent als infants i el fred