Disciplina positiva

La disciplina positiva està basada en les filosofies d’Alfred Adler i Rudolf Dreikurs, psiquiatres vienesos que van comprendre la importància de mantenir la dignitat i respecte per totes les persones, incloent-hi els nens.

Aquesta és una metodologia que promou relacions respectuoses, creant entorns de benestar i connexió; i que encoratja el desenvolupament d’habilitats i destreses socioemocionals en la infància.

Es basa en la comunicació, l’amor, l’enteniment i l’empatia per gaudir de les relacions socials entre adults i nens. És un enfocament que no inclou ni el control excessiu ni la permissivitat, sinó que es treballa sobre la base del respecte mutu i la col·laboració, amb la intenció d’ensenyar al nen competències bàsiques per a la vida.

 

disciplina positiva

Els criteris en què es basa la disciplina positiva són:

 

►Ajuda als nens a tenir un sentit de connexió (pertinença i importància). És amable i ferm al mateix temps, és a dir, respectuós i encoratjador.

  • ►És efectiva a llarg termini. Es descarten eines a curt termini com el càstig que no salvaguarden la dignitat infantil.
  • ►Es visualitza l’error com una gran oportunitat d’aprenentatge. Ensenya valuoses competències socials, respecte, interès pels altres, habilitat per resoldre problemes, responsabilitat, participació i col·laboració.
  • ►Posa de rellevància el valor i les fortaleses individuals a través de la capacitació i l’alè.

A Petits Ferrerets seguim aquest tipus de metodologia i tot el personal docent està certificat en disciplina positiva en la primera infància pel curs impartit per Marisa Moya (Certificada com a entrenadora de Disciplina Positiva per la Positive Discipline Association i certificada com Neuropsicoeducadora. Amfitriona de la disciplina positiva a Espanya).

 

disciplina positiva

 

 

Centro de educación infantil aurtorizado por la Conselleria d’Educació. Nª código de centro: 07014119
Personal titulado y especializado. Titulación exigida por la Conselleria d’Educació CAIB

Petits Ferrerets